Welke fouten maak jij elke keer weer waardoor jij niet afvalt met blijvend resultaat?

ALS JIJ JE NU AANGESPROKEN VOELT, LEES DAN VOORAL DEZE BLOG.

Doordat men zich te strak aan de regels houdt, zal voor de meeste onder ons HET GEWENSTE RESULTAAT OP LANGERE TERMIJN NIET HAALBAAR ZIJN. We weten allemaal dat, als wij te veel eten, we zwaarder worden en dat onze body composition verandert. Dat komt meestal omdat wij te veel VET verzamelen. Het verzamelen is niks anders dan reserves opbouwen voor het geval wij als mens in nood komen wanneer wij een keer zonder eten komen te zitten. Want VET is niks anders dan energie die we kunnen opslaan voor andere tijden. Maar is dat voor jou dan ook ECHT NODIG?


Hoe meer we opslaan hoe meer ruimte er nodig is om het op te kunnen slaan en dat gebeurt meestal buiten je passende kleding. Daarom is het ook BELANGRIJK dat je weet wat je eet, waarom je wat eet en wanneer. Als je wilt weten hoe je dit in kunt plannen lees dan de blog LEER HOE JIJ JE BODY COMPOSITION AL KAN LATEN VERANDEREN IN NOG GEEN 4 WEKEN . Hierin staat hoe jij je eten kan plannen zodat jij je passende kleren passend houdt.

Eet gezond en blijf genieten

Nu dat je de blog “LEER HOE JIJ JE BODY COMPOSITION AL KAN LATEN VERANDEREN IN NOG GEEN 4 WEKEN” hebt gelezen, lijkt het er op dat je je nu alleen maar strikt aan deze voedingsrichtlijnen moet houden om een gezond en een vitaal leven te hebben. Dat is natuurlijk helemaal niet zo; de blog geeft wel aan dat je jezelf gecontroleerd met gezonde energie voedt. Dat houdt niet in dat jij niet een keer kan zondigen. Zie het als een planning die je aanhoudt voor je werk. Als het goed is, ga je daar ook niet zomaar ergens mee beginnen om uiteindelijk met een succes te eindigen. Daarbij weten we dat, als we de hele dag taart eten, dit de fitheid geen goed doet.

Dusssss….., wanneer mag je dan wel een keer “los gaan” zonder dat je lijf/gezondheid direct drastisch achteruit gaat? Dat doe je bijvoorbeeld door een moment in de week niet te veel op te letten wat je consumeert. De 80/20 regel is daarbij een goede regel om toe te passen. 80% van de week houd je je aan je schema/planning en 20% ga je vooral genieten van dingen die niet op de planning staan (dit hoeft natuurlijk niet).

Tenslotte kan de boog niet altijd gespannen blijven

80/20 regel?

Laten we heel eerlijk zijn: wie houdt zich 100% bezig met een strikt gezond leven? We houden allemaal van iets lekkers zoals een patatje, een wijntje, een stukje chocolade ….etc. Als je je leven net zoals je werk goed wilt invullen, dan is het zaak dat je je leven ook goed en vooral realistisch inplant. Gezond leven is een must! Daar hoort ook bij genieten van het leven. De 80/20 regel is niks anders dan dat jij je voor 80% aan de gezonde regels houdt en voor 20% niet en dan zonder schuldgevoel. Dat laatste is ook vooral dat jij je ‘FOUTE MOMENTJE‘ hebt ingepland.

Wat is dan 80% goed? Door de juiste voeding te kiezen, voldoende beweging te nemen en te ontspannen. De overige 20% is om zo nu en dan te genieten van lekkere en ‘foute’ dingen. Dan kost het volhouden van een gezonde eet- en leefstijl je minder moeite.

Geniet van je foutje moment

Die 20% van de week, daar moet je dan ook extra van genieten. Dat wil natuurlijk niet zeggen dat het eten van de rest van de week niet lekker hoeft te zijn! Maar dat je bijvoorbeeld een keertje uit eten gaat en dat je dan niet let op wat er allemaal in het eten zit, dat je een biertje meer wilt nemen etc. Besef ook dat het het ‘foutje momentje’ is. Ruik het, proef, kauw het meerdere malen (is tevens ook beter voor de spijsvertering) en slik het niet zomaar door. Geniet van elk moment (Mindfull) en je momentje/cadeautje zal meer waarde hebben.

Genieten is ook gezond

6 dagen in de week 80%, 20% waar men los kan gaan. Als je je aan deze planning houdt, dan zul je je niet alleen gezonder voelen, maar vooral ook gelukkiger.

anderen bekeken ook

Wat is mylogenics en waarom kan het jou helpen?

Wat is mylogenics en waarom kan het jou helpen?

Mylogenics is een zeer effectieve test- en behandelmethodiek bij blessures, revalidatie en prestatieverbetering. maar het ook preventief kan het worden ingezet om blessures te voorkomen. Met de spiertesten wordt er binnen enkele minuten de zwakke schakels binnen het spier- en zenuwstelsel opgespoord.